Ρετρό ή vintage;

Κυριακή 21 Απριλίου 2013


made by linaaaap
Πάντα είχα την αιωρούμενη απορία τι διαφορά έχει το ρετρό από το vintage, αλλά δεν έβρισκα ποτέ την ευκαιρία να το ψάξω... Με μια απλή ματιά στο wikipedia, η απορία μου λύθηκε δια παντός και είπα να το μοιραστώ μαζί σας, σε περίπτωση που αναρωτηθήκατε ποτέ.
  • Το vintage είναι το αυθεντικά παλιό, δηλαδή ένα ρούχο που δημιουργήθηκε από το 1920 μέχρι και 20 χρόνια πριν από σήμερα, δηλαδή ακόμη και τα ρούχα μου από τότε που πήγαινα δημοτικό θεωρούνται vintage!
  • Το ρετρό από την άλλη, αναφέρεται σε καινούργια ρούχα, που μιμούνται το στυλ μιας παλιότερης εποχής.
  • Υπάρχει όμως και το "repro", το οποίο αναφέρεται σε ακριβή αντίγραφα παλαιότερων ενδυμάτων.
  • Τέλος, αν αναρωτιέστε πώς λέγονται τα ρούχα που ράφτηκαν πριν το 1920, είναι πολύ απλό: αντίκες!
Πάντως, έχω την εντύπωση ότι οι παραπάνω όροι δε χρησιμοποιούνται μόνο για ενδύματα, αλλά και για οποιοδήποτε αντικείμενο. Εσείς, τι από τα παραπάνω έχετε στην γκαρνταρόμπα σας; 
Μόλις μου ήρθε και μια ιδέα:  να μαζέψω όλα τα vintage κομμάτια της μαμάς και των γιαγιάδων και να τους αφιερώσω μια ανάρτηση! Θα είναι μια fashion έκδοση της ιδέας της Ρένας για τα παλιά αντικείμενα! Λέτε να σας καλέσω κι εσάς; Γιατί όχι; Θα επανέλθω σύντομα!


29 σχόλια:

  1. Καλημέρα και καλή Κυριακή!

    Πολλοί από αυτούς τους όρους συχνά συγχέονται... έκανες καλά που μας τους ξεκαθάρισες! Εγώ έχω αρκετά vintage κομμάτια στη γκαρνταρόμπα μου (30-60 χρόνων) και κάποια παπούτσια που, τώρα που το σκέφτομαι, μάλλον εντάσσονται στα ρετρό. Η ιδέα σου μου αρέσει!

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πωπω, τέλεια! Χαίρομαι που σας άρεσε η ιδέα μου! Θα δούμε πιστεύω απίστευτα ρούχα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Καλή ίδέα θα μας βάλεις να τρέχουμε χαχαχα. Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Λίνα τώρα και σε εγκυκλοπαίδεια!!!!!!!!!Πόσες άπειρες εκδόσεις σου θα δω?Μα παντού φυτρώνει και ευδοκιμεί αυτό το παιδί!!!!!!
    Φιλιά κτμτρ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χεχε, τι να κάνω κι εγώ! Πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης! Χεχε!

      Διαγραφή
  4. Περιμένω εναγωνίως την πρόσκλησή σου...
    Οι παλιές ενδυμασίες είναι πάντα ενδιαφέρουσες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι, Φλώρα μου, μπορεί να φέρουμε και νέα μόδα, πού ξέρεις!!!

      Διαγραφή
  5. Λινάκι μου πολύ χαίρομαι που μας ξεκαθάρισες τους όρους , να πω ότι μου αρέσει η ιδέα σου ,περιμένουμε......
    Φιλιά , καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε, Νικόλ, αρχίστε κι εσείς να ετοιμάζεστε σιγά-σιγά!

      Διαγραφή
  6. Μ αρέσει πολύ η ιδέα σου και θα λάβω οπωσδήποτε μέρος
    Είναι πολύ ενδιαφέρον θέμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ ωραία η ιδέα σου Λινάκι! Περιμένουμε νεότερα... Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σόφη μου, σε 2-3 μέρες το πολύ θα δημοσιεύσω και την επίσημη πρόσκληση!

      Διαγραφή
  8. πω πω , κοιτα τι μου'κανες τωρα!μολις ανακαλυψα οτι εχω.....καλλυντικα vintage!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλλυντικά vintage;; Απίστευτο, έχω μεγάλη περιέργεια να μάθω περί τίνος πρόκειται και φυσικά να τα δω!

      Διαγραφή
  9. Εχω ενα πολυ καλο κομματι vintage, καλα που μου το θυμισες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μπράβο Λίνα που μου λύνεις όλες μου τις απορίες. Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συχνά αυτές οι δύο λέξεις δεν αποδίδονται με την σωστή ερμηνεία. Ειδικά στο χώρο των blogger.
    Η ιδέα σου είναι ενδιαφέρουσα. Περιμένω την συνέχεια.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έχω αρκετά vintage κομμάτια αλλά τα έχω αφήσει όλα στο πατρικό μου. Η ιδέα σου να τα ''μαζέψουμε'' είναι υπέροχη.
    Τώρα που θα πάω Αθήνα θα τα φωτογραφίσω για να τα έχω εύκαιρα για όταν θα μας δώσεις το σήμα για να ξεκινήσει η μάζωξη.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ώστε έτσι λοιπόν... Πολύ ενδιαφέρουσες επισημάνσεις (κάπου, κάτι είχα στο μυαλό μου αλλά όχι τόσο τακτοποιημένο όσο μου το έδωσες εσύ). Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Χαίρομαι που σου άρεσε! Ελπίζω να λάβεις κι εσύ μέρος στην "επίδειξη μόδας"!

      Διαγραφή
  14. δεν το ειχα σκεφτει ποτε ομως ειναι τελικα διαφορετικα!!θα περιμενω να δω τα δικα σου vintage κομματια!!!φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, και απ' ό,τι βλέπω οι περισσότεροι τα θεωρούν ταυτόσημα...Θα τα ανεβάσω σύντομα, με παιδεύουν λίγο οι φωτογραφίες, γιατί δε στρώνουν καλά στην κρεμάστρα τα ρούχα, ούτε απλωμένα στο κρεβάτι...Θα χρειαστώ μοντέλο!

      Διαγραφή
  15. ΝΑΙ ΝΑΙ!!!!!!!
    ΜΕΣΑ ΚΙ ΕΓΩ!!!!
    ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΕΜΕΙΝΑ ΑΠΕΞΩ
    ΕΧΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ ΜΟΥ!!!!!!
    ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΒΡΩ ΚΑΤΙ ΤΙΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ !!!!!!
    ΧΑΧΑΧΧΑΧΑΧΑ!!!!!
    ΞΕΚΙΝΑ ΚΙ ΕΔΩ ΕΙΜΑΣΤΕ!!!!!!
    ΦΙΛΙΑ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται, Ρένα μου, ότι δε θα έμενες απ' έξω! Ανυπομονώ να τα δω!

      Διαγραφή
  16. Δεν ήξερα αυτό το διαχωρισμό και μου αρέσουν και τα δυο στυλ ρούχων και αντιμειμένων. Είτε ειναι παλιά είτε μιμητές:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή